Aktualności
Świąteczne strajki na brytyjskich lotniskach!!! Jak zapowiadają brytyjscy związkowcy, strajk rozpocznie się w dniu 23 grudnia 2016 r. między innymi na lotniskach Heathrow, Gatwick, Stanstedi Luton, a także w Edynburgu, Glasgow, Manchesterze i Newcastle.Przewiduje się, że strajki potrwają 48 godzin. Taka sytuacja jest szczególnie przykra z uwagi na okres świąteczny, i tysiące pasażerów zdążających do domów na święta. Jakie prawa przysługują pasażerom w związku z odwołaniem lotów z powodu strajku?
W razie odwołania lotu z powodu strajku, linia lotnicza ma obowiązek niezwłocznie skontaktować się z pasażerem i zaproponować alternatywne rozwiązanie np. transport zastępczy na porównywalnych warunkach. Pasażer ma także prawo zmienić datę podróży lub całkowicie z niej zrezygnować i domagać się zwrotu ceny biletu. Gdy pasażer będąc już na lotnisku dowiaduje się o odwołaniu lotu, przewoźnik ma obowiązek zapewnić opiekę. W przypadku zaoferowania przez linię połączenia alternatywnego, pasażerom przysługują bezpłatne posiłki i napoje w ilościach proporcjonalnych do czasu oczekiwania na lotnisku. Przewoźnik powinien także umożliwić przeprowadzenie dwóch bezpłatnych rozmów telefonicznych, wysłanie dwóch faksów lub e-maili. Należy także pamiętać, że jeżeli w związku ze strajkiem data podróży przesunęła się co najmniej o jeden dzień, linia lotnicza musi zapewnić bezpłatne zakwaterowanie wraz z transportem do hotelu i z powrotem na lotnisko. Strajk traktowany jest jako tzw. nadzwyczajna okoliczność, której nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszystkich racjonalnych środków. W tej sytuacji nie przysługuje prawo do zryczałtowanego odszkodowania na podstawie Rozporządzenia (WE) nr 261/2004. Jeśli jednak pasażer poniósł szkodę lub przewoźnik nie zapewnił należytej opieki, można i należy złożyć reklamację dochodząc swoich praw! data publikacji: 2016-12-19 10:13:15 |
KOMENTARZE
Dodaj komentarz: |
Komentarz ukaże się po jego zatwierdzeniu przez administratora. |