Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu.
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Zgadzam się Więcej informacji

ODSZKODOWANIA

KONTAKT Z NAMI

PRZYKŁADY

Uzyskaliśmy dla naszych klientów odszkodowania od:

Odwołany lot

W przypadku odwołania lotu podróżni mają prawo do odszkodowania na takich samych zasadach, jak dotyczących opóźnienia lotu. Przysługuje im więc odszkodowanie w wysokości od 250 EUR do 600 EUR (w zależności od odległości pomiędzy lotniskami). 


Należy pamiętać o tym, że do odwołania może dojść z różnych przyczyn – nie zawsze są one zależne od przewoźnika.Kiedy jednak taka sytuacja się pojawi – zgodnie z obowiązującym prawem unijnym, a dokładnie z treścią Rozporządzenia Unijnego Nr 261/2004, każdy pasażer odwołanego lotu ma prawo do ubiegania się o wypłatę należnego mu odszkodowania.


Odszkodowanie za odwołany lot nie przysługuje tylko wtedy, gdy odwołanie rejsu jest wynikiem nadzwyczajnych okoliczności, a także wtedy, gdy pasażer powiadomiony został o zaistniałej sytuacji:

  • przynajmniej na 14 dni przed rozkładowym terminem odlotu,
  • na 14 - 7 dni przed rozkładowym terminem odlotu, zaś rejs zastępczy odlatuje nie wcześniej niż 2 godziny przed rozkładowym czasem odlotu rejsu odwołanego oraz przylatuje do portu docelowego nie później niż 4 godziny po rozkładowym czasie przylotu rejsu odwołanego,
  • na mniej niż 7 dni przed rozkładowym terminem odlotu, zaś rejs zastępczy odlatuje nie wcześniej niż na 1 godzinę przed rozkładowym czasem odlotu rejsu odwołanego oraz przylatuje do portu docelowego nie później niż 2 godziny po rozkładowym czasie przylotu rejsu odwołanego,

Odszkodowanie za odwołany lot ma zastosowanie w przypadku osób, które:

  • odlatują z lotniska na terenie państw członkowskich UE/EOG bądź znajdującego się na terytorium Szwajcarii;
  • odlatują z lotniska na terytorium kraju trzeciego i lądują na lotnisku państw członkowskich UE/EOG bądź znajdującego się na terytorium Szwajcarii, a linie lotnicze są zarejestrowane na terenie UE/EOG.


Do odszkodowania za odwołany lot mają również pasażerowie, których lot został przesunięty na wcześniejszy termin, a przewoźnik nie poinformował ich o zaistniałych zmianach (z odpowiednim, 14-dniowym wyprzedzeniem). Taki lot ma zmieniony numer, a więc może być określony mianem odwołanego.


OKOLICZNOŚCI NADZWYCZAJNE


Zgodnie z treścią Rozporządzenia Unijnego Nr 261/2004 przewoźnik nie jest zobowiązany do wypłaty odszkodowania za odwołany lot, jeżeli przyczyną jego odwołania stały się okoliczności nadzwyczajne. Do takich zalicza się:

  • strajki pracownicze,
  • obowiązujący zakaz lotów (złe warunki atmosferyczne, zagrożenie terrorystyczne etc.).


Również w sytuacjach, kiedy odwołaniu lotu towarzyszyło poinformowanie pasażera o zaistniałym fakcie (na min. dwa tygodnie przed datą lotu) – pasażer nie ma prawa do wniesienia roszczeń o odszkodowanie.


Istnieją także sytuacje wyjątkowe, które związane są ze zmianą lotniska docelowego (np. zamiast planowego lądowania na lotnisku Warszawa-Okęcie samolot ląduje na lotnisku Warszawa-Modlin). Również w takich sytuacjach pasażer ma prawo do ubiegania się o wypłatę rekompensaty finansowej, która pokryje koszty podróży na lotnisko planowe (Warszaw-Okęcie). Zgodnie z obowiązującymi przepisami koszty te powinien pokryć przewoźnik, czyli dane linie lotnicze.


<span class="upper">Dowiedz się</span>
Dowiedz się
Jak uzyskać odszkodowanie

Skontaktuj się z nami, żeby dowiedzieć się, czy możemy Ci pomóc.
czytaj więcej »
<span class="upper">Zobacz</span>
Zobacz
Czy byłeś w podobnej sytuacji

Być może należy Ci się odszkodowanie od linii lotniczej.
czytaj więcej »
<span class="upper">Sprawdź</span>
Sprawdź
Czy należy ci się odszkodowanie

Poznaj prawa przysługujące pasażerom linii lotniczych.
czytaj więcej »

Uzyskaliśmy dla naszych klientów odszkodowania od:

 

Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
 



Łączę pozdrowienia i podziękowania za skuteczne i sprawne czynności podejmowane w celu odzyskania przez nas odszkodowania.
Łączę pozdrowienia i podziękowania za skuteczne i sprawne czynności podejmowane w celu odzyskania przez nas odszkodowania.
Łączę pozdrowienia i podziękowania za skuteczne i sprawne czynności podejmowane w celu odzyskania przez nas odszkodowania.
Hanna z Poznania z mężem
1.200 EUR odszkodowania
Dziękuję za wszystko, na pewno będę was polecał moim znajomym, jeśli przydarzy im się podobna sytuacja
Dziękuję za wszystko, na pewno będę was polecał moim znajomym, jeśli przydarzy im się podobna sytuacja
Dziękuję za wszystko, na pewno będę was polecał moim znajomym, jeśli przydarzy im się podobna sytuacja
Mateusz z Garwolina ze współpasażerami
1.600 EUR odszkodowania
Bardzo serdecznie dziękujemy za doprowadzenie naszej sprawy do końca.
Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem Państwa fachowości i profesjonalizmu.
Sprawiliście Państwo nam ogromną radość, teraz wiemy, że warto starać się i wierzyć w pomyślne załatwienie sprawy.
Bardzo serdecznie dziękujemy za doprowadzenie naszej sprawy do końca. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem Państwa fachowości i profesjonalizmu. Sprawiliście Państwo nam ogromną radość, teraz wiemy, że warto starać się i wierzyć w pomyślne załatwienie sprawy.
Bardzo serdecznie dziękujemy za doprowadzenie naszej sprawy do końca.
Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem Państwa fachowości i profesjonalizmu.
Sprawiliście Państwo nam ogromną radość, teraz wiemy, że warto starać się i wierzyć w pomyślne załatwienie sprawy.
Wiesław z Raciborza
400 EUR odszkodowania

Dane spółki

Serwis PrawoPasazera.pl należy 
do Grupy OWD

OWD Spółka z o. o.
z siedzibą w Białymstoku, 
Al. Solidarności 13 lok. 1
KRS 439106, NIP 542-322-84-92,
REGON 200741144

Kontakt

home
Biuro OWD w Warszawie:
ul. Smyczkowa 12 lok. 31
02-678 Warszawa

phone+48 22 100 47 59
phonelink_ring+48 660 290 240
emailbiuro@prawopasazera.pl

timer

Pn-Pt 08:00 - 16:00
formularz kontaktowy
biuro na mapie
polityka prywatności mapa serwisu