Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu.
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Zgadzam się Więcej informacji

ODSZKODOWANIA

KONTAKT Z NAMI

PRZYKŁADY

Uzyskaliśmy dla naszych klientów odszkodowania od:

Odwołany lot

W przypadku odwołania lotu podróżni mają prawo do odszkodowania na takich samych zasadach, jak dotyczących opóźnienia lotu. Przysługuje im więc odszkodowanie w wysokości od 250 EUR do 600 EUR (w zależności od odległości pomiędzy lotniskami). 


Należy pamiętać o tym, że do odwołania może dojść z różnych przyczyn – nie zawsze są one zależne od przewoźnika.Kiedy jednak taka sytuacja się pojawi – zgodnie z obowiązującym prawem unijnym, a dokładnie z treścią Rozporządzenia Unijnego Nr 261/2004, każdy pasażer odwołanego lotu ma prawo do ubiegania się o wypłatę należnego mu odszkodowania.


Odszkodowanie za odwołany lot nie przysługuje tylko wtedy, gdy odwołanie rejsu jest wynikiem nadzwyczajnych okoliczności, a także wtedy, gdy pasażer powiadomiony został o zaistniałej sytuacji:

  • przynajmniej na 14 dni przed rozkładowym terminem odlotu,
  • na 14 - 7 dni przed rozkładowym terminem odlotu, zaś rejs zastępczy odlatuje nie wcześniej niż 2 godziny przed rozkładowym czasem odlotu rejsu odwołanego oraz przylatuje do portu docelowego nie później niż 4 godziny po rozkładowym czasie przylotu rejsu odwołanego,
  • na mniej niż 7 dni przed rozkładowym terminem odlotu, zaś rejs zastępczy odlatuje nie wcześniej niż na 1 godzinę przed rozkładowym czasem odlotu rejsu odwołanego oraz przylatuje do portu docelowego nie później niż 2 godziny po rozkładowym czasie przylotu rejsu odwołanego,

Odszkodowanie za odwołany lot ma zastosowanie w przypadku osób, które:

  • odlatują z lotniska na terenie państw członkowskich UE/EOG bądź znajdującego się na terytorium Szwajcarii;
  • odlatują z lotniska na terytorium kraju trzeciego i lądują na lotnisku państw członkowskich UE/EOG bądź znajdującego się na terytorium Szwajcarii, a linie lotnicze są zarejestrowane na terenie UE/EOG.


Do odszkodowania za odwołany lot mają również pasażerowie, których lot został przesunięty na wcześniejszy termin, a przewoźnik nie poinformował ich o zaistniałych zmianach (z odpowiednim, 14-dniowym wyprzedzeniem). Taki lot ma zmieniony numer, a więc może być określony mianem odwołanego.


OKOLICZNOŚCI NADZWYCZAJNE


Zgodnie z treścią Rozporządzenia Unijnego Nr 261/2004 przewoźnik nie jest zobowiązany do wypłaty odszkodowania za odwołany lot, jeżeli przyczyną jego odwołania stały się okoliczności nadzwyczajne. Do takich zalicza się:

  • strajki pracownicze,
  • obowiązujący zakaz lotów (złe warunki atmosferyczne, zagrożenie terrorystyczne etc.).


Również w sytuacjach, kiedy odwołaniu lotu towarzyszyło poinformowanie pasażera o zaistniałym fakcie (na min. dwa tygodnie przed datą lotu) – pasażer nie ma prawa do wniesienia roszczeń o odszkodowanie.


Istnieją także sytuacje wyjątkowe, które związane są ze zmianą lotniska docelowego (np. zamiast planowego lądowania na lotnisku Warszawa-Okęcie samolot ląduje na lotnisku Warszawa-Modlin). Również w takich sytuacjach pasażer ma prawo do ubiegania się o wypłatę rekompensaty finansowej, która pokryje koszty podróży na lotnisko planowe (Warszaw-Okęcie). Zgodnie z obowiązującymi przepisami koszty te powinien pokryć przewoźnik, czyli dane linie lotnicze.


<span class="upper">Podaj dane lotu</span>
Podaj dane lotu
Sprawdzimy, czy należy Ci się odszkodowanie

Skontaktuj się z nami telefonicznie, mailowo lub za pomocą formularza ZGŁOŚ LOT. Bezpłatnie przeanalizujemy Twoją sprawę, bez żadnych zobowiązań. Powierzysz nam sprawę dopiero po podpisaniu indywidualnej umowy (nie stosujemy ogólnych regulaminów).
czytaj więcej »
<span class="upper">Masz gwarancję</span>
Masz gwarancję
że sprawą zajmą się fachowcy


Sprawami naszych Klientów zajmują się wyłącznie profesjonalni prawnicy mający bogate doświadczenie w zakresie odzyskiwania odszkodowań od linii lotniczych, które może wynosić nawet 600 EUR.

czytaj więcej »
<span class="upper">Nie stosujemy cesji</span>
Nie stosujemy cesji
Pełne odszkodowanie wpłynie na Twoje konto

Nasi Klienci nie przelewają na nas swoich praw do odszkodowania. Wobec tego cała kwota odszkodowania wpływa bezpośrednio na Państwa rachunek bankowy. Dopiero wtedy wystawiana jest faktura VAT na należną prowizję.

czytaj więcej »

Uzyskaliśmy dla naszych klientów odszkodowania od:

 

Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
 



Dziękuje za pomoc, pewnie sama nie dałabym rady, gratuluję skuteczności
Dziękuje za pomoc, pewnie sama nie dałabym rady, gratuluję skuteczności
Dziękuje za pomoc, pewnie sama nie dałabym rady, gratuluję skuteczności
Barbara z Warszawy z mężem
800 EUR odszkodowania
Bardzo dziękuję za profesjonalne podejście do całej sprawy i serdecznie dziękujemy Państwu za załatwienie sprawy.
Bardzo dziękuję za profesjonalne podejście do całej sprawy i serdecznie dziękujemy Państwu za załatwienie sprawy.
Bardzo dziękuję za profesjonalne podejście do całej sprawy i serdecznie dziękujemy Państwu za załatwienie sprawy.
Beata z Konarzewa z mężem
500 EUR odszkodowania
Dziękuje za pomoc, pewnie sama nie dałabym rady, gratuluję skuteczności.
Dziękuje za pomoc, pewnie sama nie dałabym rady, gratuluję skuteczności.
Dziękuje za pomoc, pewnie sama nie dałabym rady, gratuluję skuteczności.
Barbara z Warszawy z mężem
800 EUR odszkodowania

Dane spółki

Serwis PrawoPasazera.pl należy 
do Grupy OWD

OWD Spółka z o. o.
z siedzibą w Białymstoku, 
Al. Solidarności 13 lok. 1
KRS 439106, NIP 542-322-84-92,
REGON 200741144

Kontakt

home
Biuro OWD w Warszawie:
ul. Smyczkowa 12 lok. 31
02-678 Warszawa

phone+48 22 100 47 59
phonelink_ring+48 660 290 240
emailbiuro@prawopasazera.pl

timer

Pn-Pt 08:00 - 16:00
formularz kontaktowy
biuro na mapie
polityka prywatności mapa serwisu