Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu.
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Zgadzam się Więcej informacji

ODSZKODOWANIA

KONTAKT Z NAMI

PRZYKŁADY

Uzyskaliśmy dla naszych klientów odszkodowania od:

Aktualności

Problemy pasażerów linii lotniczej Norwegian
Anulowanie lotu może mieć przeróżne przyczyny. Jednak szanse na otrzymanie odszkodowania rosną, bo pojawia się coraz bardziej precyzyjne orzecznictwo i praktyka zastosowania unijnych przepisów. 

Nie ma wątpliwości, że odszkodowanie należy się pasażerom anulowanego lotu na Teneryfę przez linię lotniczą Norwegian. Sprawiły one na początku lutego ogromne problemy turystom udającym się na wypoczynek na Teneryfę oraz powracającym już z wczasów na Wyspach Kanaryjskich. Loty Norwegian na trasie Teneryfa Sur - Warszawa w dniu 1 lutego nie odbyły się z powodu (jak podał oficjalnie przewoźnik) "braku załogi". 

Linie lotnicze nie wyjaśniły, jak dotąd, czym był spowodowany "brak załogi" samolotu, który miał odlecieć do Warszawy, a następnie wykonywać lot w rotacji powrotnej z Warszawy na Teneryfę. Z relacji turystów, którzy mieli odlecieć do Polski, wynika, że piloci byli "niedysponowani", dlatego lot został odwołany, a oni utknęli na lotnisku, po czym do kraju mogli wrócić w większości dopiero na drugi dzień. 

Natomiast turyści, którzy dopiero mieli udać się na wypoczynek na Wyspy Kanaryjskie, zostali postawieni przez Norwegian w jeszcze gorszej sytuacji - wielu z nich w ogóle musiało zrezygnować z wypoczynku, co wiązało się z kosztami niewykorzystanych rezerwacji hoteli. Tym, którym udało się znaleźć inne połączenia lotnicze, utracili dużą część zaplanowanego wypoczynku, a musieli zapłacić dużo wyższe ceny biletów. 

Czy w takiej sytuacji linie lotnicze Norwegian są zobowiązane do zrekompensowania podróżnym poniesionych kosztów oraz zapłaty odszkodowania? Nasz ekspert - radca prawny Adam Wilemajtys - ocenia sprawę jednoznacznie: Pasażerom odwołanych lotów przysługuje odszkodowanie w wysokości 400 EUR, i to niezależnie od tego czy ponieśli jakiekolwiek koszty związane z tą sytuacją. Prawo do takiego odszkodowania przysługuje na podstawie ustawodawstwa Unii Europejskiej. Linie lotnicze Norwegian nie mogą uniknąć wypłaty takiego odszkodowania, ponieważ przyczyną odwołania lotów była sytuacja zależna od przewoźnika, tj. brak załogi samolotu. Niezależnie od odszkodowania, o którym wspominałem, linie Norwegian powinny zwrócić pasażerom wszelkie inne koszty, jeżeli nie zostały one zrekompensowały kwotą 400 EUR. Nie będę wspominał o obowiązku zwrotu ceny biletu, bo wydaje się to oczywiste w tym przypadku - dodaje ekspert serwisu PrawoPasażera.pl. 

data publikacji: 2016-02-08 10:16:36

KOMENTARZE

Na razie brak komentarzy! Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz:
Komentarz ukaże się po jego zatwierdzeniu przez administratora.
<span class="upper">Dowiedz się</span>
Dowiedz się
Jak uzyskać odszkodowanie

Skontaktuj się z nami, żeby dowiedzieć się, czy możemy Ci pomóc.
czytaj więcej »
<span class="upper">Zobacz</span>
Zobacz
Czy byłeś w podobnej sytuacji

Być może należy Ci się odszkodowanie od linii lotniczej.
czytaj więcej »
<span class="upper">Sprawdź</span>
Sprawdź
Czy należy ci się odszkodowanie

Poznaj prawa przysługujące pasażerom linii lotniczych.
czytaj więcej »

Uzyskaliśmy dla naszych klientów odszkodowania od:

 

Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
 



Bardzo serdecznie dziękujemy za doprowadzenie naszej sprawy do końca.
Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem Państwa fachowości i profesjonalizmu.
Sprawiliście Państwo nam ogromną radość, teraz wiemy, że warto starać się i wierzyć w pomyślne załatwienie sprawy.
Bardzo serdecznie dziękujemy za doprowadzenie naszej sprawy do końca. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem Państwa fachowości i profesjonalizmu. Sprawiliście Państwo nam ogromną radość, teraz wiemy, że warto starać się i wierzyć w pomyślne załatwienie sprawy.
Bardzo serdecznie dziękujemy za doprowadzenie naszej sprawy do końca.
Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem Państwa fachowości i profesjonalizmu.
Sprawiliście Państwo nam ogromną radość, teraz wiemy, że warto starać się i wierzyć w pomyślne załatwienie sprawy.
Wiesław z Raciborza
400 EUR odszkodowania
Dziękuję za załatwienie sprawy. Będę polecał.
Dziękuję za załatwienie sprawy. Będę polecał.
Dziękuję za załatwienie sprawy. Będę polecał.
Krzysztof z Warszawy
250 EUR odszkodowania
Dziękuję za wszystko, na pewno będę was polecał moim znajomym, jeśli przydarzy im się podobna sytuacja
Dziękuję za wszystko, na pewno będę was polecał moim znajomym, jeśli przydarzy im się podobna sytuacja
Dziękuję za wszystko, na pewno będę was polecał moim znajomym, jeśli przydarzy im się podobna sytuacja
Mateusz z Garwolina ze współpasażerami
1.600 EUR odszkodowania

Dane spółki

Serwis PrawoPasazera.pl należy 
do Grupy OWD

OWD Spółka z o. o.
z siedzibą w Białymstoku, 
Al. Solidarności 13 lok. 1
KRS 439106, NIP 542-322-84-92,
REGON 200741144

Kontakt

home
Biuro OWD w Warszawie:
ul. Smyczkowa 12 lok. 31
02-678 Warszawa

phone+48 22 100 47 59
phonelink_ring+48 660 290 240
emailbiuro@prawopasazera.pl

timer

Pn-Pt 08:00 - 16:00
formularz kontaktowy
biuro na mapie
polityka prywatności mapa serwisu