Aktualności
Problemy pasażerów linii lotniczej Norwegian Anulowanie lotu może
mieć przeróżne przyczyny. Jednak szanse na otrzymanie odszkodowania rosną, bo pojawia się coraz
bardziej precyzyjne orzecznictwo i praktyka zastosowania unijnych przepisów. Nie ma wątpliwości, że odszkodowanie należy się pasażerom anulowanego
lotu na Teneryfę przez linię lotniczą Norwegian. Sprawiły one na początku lutego ogromne problemy turystom udającym się na wypoczynek
na Teneryfę oraz powracającym już z wczasów na Wyspach Kanaryjskich. Loty Norwegian na trasie
Teneryfa Sur - Warszawa w dniu 1 lutego nie odbyły się z powodu (jak podał oficjalnie
przewoźnik) "braku załogi". Linie lotnicze nie
wyjaśniły, jak dotąd, czym był spowodowany "brak załogi" samolotu, który miał odlecieć do Warszawy,
a następnie wykonywać lot w rotacji powrotnej z Warszawy na Teneryfę. Z relacji turystów, którzy
mieli odlecieć do Polski, wynika, że piloci byli "niedysponowani", dlatego lot został odwołany, a
oni utknęli na lotnisku, po czym do kraju mogli wrócić w większości dopiero na drugi
dzień. Natomiast
turyści, którzy dopiero mieli udać się na wypoczynek na Wyspy Kanaryjskie, zostali postawieni przez
Norwegian w jeszcze gorszej sytuacji - wielu z nich w ogóle musiało zrezygnować z wypoczynku, co
wiązało się z kosztami niewykorzystanych rezerwacji hoteli. Tym, którym udało się znaleźć inne
połączenia lotnicze, utracili dużą część zaplanowanego wypoczynku, a musieli zapłacić dużo wyższe
ceny biletów. Czy w takiej
sytuacji linie lotnicze Norwegian są zobowiązane do zrekompensowania podróżnym poniesionych kosztów
oraz zapłaty odszkodowania? Nasz ekspert - radca prawny Adam Wilemajtys - ocenia sprawę
jednoznacznie: Pasażerom odwołanych lotów przysługuje odszkodowanie w wysokości 400 EUR, i to
niezależnie od tego czy ponieśli jakiekolwiek koszty związane z tą sytuacją. Prawo do takiego
odszkodowania przysługuje na podstawie ustawodawstwa Unii Europejskiej. Linie lotnicze Norwegian nie
mogą uniknąć wypłaty takiego odszkodowania, ponieważ przyczyną odwołania lotów była sytuacja zależna
od przewoźnika, tj. brak załogi samolotu. Niezależnie od odszkodowania, o którym wspominałem, linie
Norwegian powinny zwrócić pasażerom wszelkie inne koszty, jeżeli nie zostały one zrekompensowały
kwotą 400 EUR. Nie będę wspominał o obowiązku zwrotu ceny biletu, bo wydaje się to oczywiste w tym
przypadku - dodaje ekspert serwisu PrawoPasażera.pl. data publikacji: 2016-02-08 10:16:36 |
KOMENTARZE
Dodaj komentarz: |
Komentarz ukaże się po jego zatwierdzeniu przez administratora. |