Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu.
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Zgadzam się Więcej informacji

ODSZKODOWANIA

KONTAKT Z NAMI

PRZYKŁADY

Uzyskaliśmy dla naszych klientów odszkodowania od:

Aktualności

Pęknięte opony i inne sytuacje nadzwyczajne
W ostatnim czasie miało miejsce wiele wydarzeń, które dotknęły, bezpośrednio lub pośrednio, pasażerów linii lotniczych. Zamachy terrorystyczne w Belgii, w tym zamach na lotnisku Zaventem, oprócz tragicznych ofiar,spowodowały poważne komplikacje w ruchu lotniczym w całej Europie, także jeżeli chodzi o loty z Polski. Wiele lotów zostało odwołanych i opóźnionych. Zakłócenia lotów powodowały także inne zdarzenia, nie tak dramatyczne, jak te w Belgii. W marcu, na lotnisku we Wrocławiu, w lądujących samolocie pękły opony, co spowodowało długą przerwę w funkcjonowaniu portu. W tym miesiącu odbył się również kolejny strajk kontrolerów lotów we Francji, co nie pozostało bez wpływu na podróże lotnicze nie tylko we Francji, ale na całym Starym Kontynencie. Czy w takich sytuacjach, niezależnych od linii lotniczych, pasażerowie odwołanych lub opóźnionych lotów są objęci ochroną na podstawie prawa UE, i w jakim zakresie?

Zamachy terrorystyczne, strajki personelu naziemnego, zamknięcie pasów startowych na lotnisku, należy zakwalifikować jako tzw.okoliczności nadzwyczajne w rozumieniu Rozporządzenia nr 261/2004, czyli pozostające poza kontrolą linii lotniczych – wyjaśnia radca prawny Adam Wilemajtys. Nie oznacza to jednak, że pasażerowi mogą być pozostawieni w takiej sytuacji samym sobie. Linia lotnicza ma bowiem obowiązek, w przypadku odwołania lotu, czy też opóźnienia trwającego dłużej niż 2 godziny, zapewnić podróżnym posiłki i napoje, nawet jeżeli nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia, które doprowadziły do zakłócenia lotu. Jeżeli odwołanie lub opóźnienie lotu, powoduje konieczność pobytu pasażerów w mieście wylotu przez jedną lub więcej nocy –przewoźnik lotniczy musi zapewnić zakwaterowanie w hotelu i transport z hotelu na lotnisko – dodaje nasz ekspert.


Ale czy linia lotnicza jest obowiązana zapłacić pasażerom, którzy utknęli na lotnisku wskutek takich nadzwyczajnych wydarzeń, także odszkodowanie? Nie, okoliczności nadzwyczajne zwalniają linie lotnicze z konieczności zapłaty zryczałtowanego odszkodowania, w innej sytuacji należnego za odwołanie czy znaczne opóźnienie lotu – odpowiada radca prawny Adam Wilemajtys i dodaje – Jednakże linie lotnicze często nadinterpretują pojęcie „nadzwyczajnych okoliczności” właśnie po to, aby uniknąć wypłaty rekompensat swoim klientom. Na szczęście istnieje w tym zakresie bogate orzecznictwo Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, które czyni takie praktyki linii lotniczych nieskutecznymi. Ale o tym już przy innej okazji – kończy prawnik. 

data publikacji: 2016-03-28 21:36:54

KOMENTARZE

Na razie brak komentarzy! Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz:
Komentarz ukaże się po jego zatwierdzeniu przez administratora.
<span class="upper">Podaj dane lotu</span>
Podaj dane lotu
Sprawdzimy, czy należy Ci się odszkodowanie

Skontaktuj się z nami telefonicznie, mailowo lub za pomocą formularza ZGŁOŚ LOT. Bezpłatnie przeanalizujemy Twoją sprawę, bez żadnych zobowiązań. Powierzysz nam sprawę dopiero po podpisaniu indywidualnej umowy (nie stosujemy ogólnych regulaminów).
czytaj więcej »
<span class="upper">Masz gwarancję</span>
Masz gwarancję
że sprawą zajmą się fachowcy


Sprawami naszych Klientów zajmują się wyłącznie profesjonalni prawnicy mający bogate doświadczenie w zakresie odzyskiwania odszkodowań od linii lotniczych, które może wynosić nawet 600 EUR.

czytaj więcej »
<span class="upper">Nie stosujemy cesji</span>
Nie stosujemy cesji
Pełne odszkodowanie wpłynie na Twoje konto

Nasi Klienci nie przelewają na nas swoich praw do odszkodowania. Wobec tego cała kwota odszkodowania wpływa bezpośrednio na Państwa rachunek bankowy. Dopiero wtedy wystawiana jest faktura VAT na należną prowizję.

czytaj więcej »

Uzyskaliśmy dla naszych klientów odszkodowania od:

 

Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
 



Łączę pozdrowienia i podziękowania za skuteczne i sprawne czynności podejmowane w celu odzyskania przez nas odszkodowania.
Łączę pozdrowienia i podziękowania za skuteczne i sprawne czynności podejmowane w celu odzyskania przez nas odszkodowania.
Łączę pozdrowienia i podziękowania za skuteczne i sprawne czynności podejmowane w celu odzyskania przez nas odszkodowania.
Hanna z Poznania z mężem
1.200 EUR odszkodowania
Dziękuję za załatwienie sprawy. Będę polecał.
Dziękuję za załatwienie sprawy. Będę polecał.
Dziękuję za załatwienie sprawy. Będę polecał.
Krzysztof z Warszawy
250 EUR odszkodowania
Dziękuje za pomoc, pewnie sama nie dałabym rady, gratuluję skuteczności.
Dziękuje za pomoc, pewnie sama nie dałabym rady, gratuluję skuteczności.
Dziękuje za pomoc, pewnie sama nie dałabym rady, gratuluję skuteczności.
Barbara z Warszawy z mężem
800 EUR odszkodowania

Dane spółki

Serwis PrawoPasazera.pl należy 
do Grupy OWD

OWD Spółka z o. o.
z siedzibą w Białymstoku, 
Al. Solidarności 13 lok. 1
KRS 439106, NIP 542-322-84-92,
REGON 200741144

Kontakt

home
Biuro OWD w Warszawie:
ul. Smyczkowa 12 lok. 31
02-678 Warszawa

phone+48 22 100 47 59
phonelink_ring+48 660 290 240
emailbiuro@prawopasazera.pl

timer

Pn-Pt 08:00 - 16:00
formularz kontaktowy
biuro na mapie
polityka prywatności mapa serwisu