Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu.
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Zgadzam się Więcej informacji

ODSZKODOWANIA

KONTAKT Z NAMI

PRZYKŁADY

Uzyskaliśmy dla naszych klientów odszkodowania od:

Aktualności

Pasażerowie jakich lotów są objęci ochroną na podstawie prawodawstwa UE?

Niewielu podróżnych, których loty były znacznie opóźnione albo w ogóle się nie odbyły, wie, że przysługują im prawa określone w rozporządzeniu Unii Europejskiej, a linie lotnicze są zobowiązane doinformowania ich o tych prawach i ich realizacji. Czy ochroną taką są objęci pasażerowie wszystkich lotów, niezależnie od tego, jaka jest destynacja oraz z jakiego kraju pochodzi linia lotnicza obsługująca lot?


O odpowiedź na to pytanie poprosiliśmy radcę prawnego Adama Wilemajtys – Ochrona prawna na podstawie Rozporządzenia nr 261/2004 [praktycy posługują się dla ułatwienia tylko numerem rozporządzenia, bez przytaczania jego długiej i skomplikowanej nazwy] przysługuje zawsze pasażerom lotów wykonywanych z kraju, który jest członkiem UE, niezależnie od tego, skąd pochodzi przewoźnik lotniczy wykonujący rejs. Jeżeli więc samolot np. linii lotniczej Emirates ma wystartować z lotniska w Polsce, a jest znacznie opóźniony, albo zostaje odwołany, pasażerowi mogą skorzystać z praw, jakie przysługują im na podstawie wymienionego rozporządzenia. To samo dotyczy lotów wykonywanych z lotnisk z Norwegii, Islandii oraz Szwajcarii.


A jeżeli lot jest wykonywany z kraju spoza Unii Europejskiej? Tu obowiązują następujące zasady – wyjaśnia nasz ekspert -warunkiem objęcia pasażerów regulacją Rozporządzania nr 261/2004, w przypadku lotów realizowanych spoza UE, jest to, aby lot był realizowany na lotnisko w kraju EU (lub Norwegii, Islandii, Szwajcarii), a obsługujący przewoźnik,dodatkowo, był zarejestrowany w jednym z tych krajów. Jeżeli więc pasażer miał podróżować samolotem PLL LOT z Nowego Yorku do Warszawy, a lot został odwołany,ma on prawo skorzystać z prawa do pomocy od linii lotniczej, co do zasady przysługuje mu też odszkodowanie.


data publikacji: 2016-02-25 10:49:22

KOMENTARZE

Na razie brak komentarzy! Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz:
Komentarz ukaże się po jego zatwierdzeniu przez administratora.
<span class="upper">Podaj dane lotu</span>
Podaj dane lotu
Sprawdzimy, czy należy Ci się odszkodowanie

Skontaktuj się z nami telefonicznie, mailowo lub za pomocą formularza ZGŁOŚ LOT. Bezpłatnie przeanalizujemy Twoją sprawę, bez żadnych zobowiązań. Powierzysz nam sprawę dopiero po podpisaniu indywidualnej umowy (nie stosujemy ogólnych regulaminów).
czytaj więcej »
<span class="upper">Masz gwarancję</span>
Masz gwarancję
że sprawą zajmą się fachowcy


Sprawami naszych Klientów zajmują się wyłącznie profesjonalni prawnicy mający bogate doświadczenie w zakresie odzyskiwania odszkodowań od linii lotniczych, które może wynosić nawet 600 EUR.

czytaj więcej »
<span class="upper">Nie stosujemy cesji</span>
Nie stosujemy cesji
Pełne odszkodowanie wpłynie na Twoje konto

Nasi Klienci nie przelewają na nas swoich praw do odszkodowania. Wobec tego cała kwota odszkodowania wpływa bezpośrednio na Państwa rachunek bankowy. Dopiero wtedy wystawiana jest faktura VAT na należną prowizję.

czytaj więcej »

Uzyskaliśmy dla naszych klientów odszkodowania od:

 

Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
Photo
 



Bardzo serdecznie dziękujemy za doprowadzenie naszej sprawy do końca.
Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem Państwa fachowości i profesjonalizmu.
Sprawiliście Państwo nam ogromną radość, teraz wiemy, że warto starać się i wierzyć w pomyślne załatwienie sprawy.
Bardzo serdecznie dziękujemy za doprowadzenie naszej sprawy do końca. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem Państwa fachowości i profesjonalizmu. Sprawiliście Państwo nam ogromną radość, teraz wiemy, że warto starać się i wierzyć w pomyślne załatwienie sprawy.
Bardzo serdecznie dziękujemy za doprowadzenie naszej sprawy do końca.
Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem Państwa fachowości i profesjonalizmu.
Sprawiliście Państwo nam ogromną radość, teraz wiemy, że warto starać się i wierzyć w pomyślne załatwienie sprawy.
Wiesław z Raciborza
400 EUR odszkodowania
Dziękuję za załatwienie sprawy. Będę polecał.
Dziękuję za załatwienie sprawy. Będę polecał.
Dziękuję za załatwienie sprawy. Będę polecał.
Krzysztof z Warszawy
250 EUR odszkodowania
Jednocześnie chciałabym w swoim, jak również męża imieniu, bardzo podziękować za profesjonalne podejście do całej sprawy i za pozytywne jej załatwienie. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem Państwa fachowości i profesjonalizmu. Sprawiliście nam ogromną radość.
Jednocześnie chciałabym w swoim, jak również męża imieniu, bardzo podziękować za profesjonalne podejście do całej sprawy i za pozytywne jej załatwienie. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem Państwa fachowości i profesjonalizmu. Sprawiliście nam ogromną radość.
Jednocześnie chciałabym w swoim, jak również męża imieniu, bardzo podziękować za profesjonalne podejście do całej sprawy i za pozytywne jej załatwienie. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem Państwa fachowości i profesjonalizmu. Sprawiliście nam ogromną radość.
Agnieszka z Łodzi z mężem
800 EUR odszkodowania

Dane spółki

Serwis PrawoPasazera.pl należy 
do Grupy OWD

OWD Spółka z o. o.
z siedzibą w Białymstoku, 
Al. Solidarności 13 lok. 1
KRS 439106, NIP 542-322-84-92,
REGON 200741144

Kontakt

home
Biuro OWD w Warszawie:
ul. Smyczkowa 12 lok. 31
02-678 Warszawa

phone+48 22 100 47 59
phonelink_ring+48 660 290 240
emailbiuro@prawopasazera.pl

timer

Pn-Pt 08:00 - 16:00
formularz kontaktowy
biuro na mapie
polityka prywatności mapa serwisu